به وب سایت پایا محاسب خوش آمدید

1

امروزه محاسبه صحیح حقوق و دستمزد نقش کلیدی در افزایش آرامش محیط کار خواهد داشت چراکه ازطرفی رضایت نیروی انسانی و از طرف دیگر از صرف منابع کارفرما جلوگیری خواهد نمود لذاحسابداری حقوق ودستمزد یکی ازکلیدی ترین مسائلی است که کلیه کسب وکارها اعم ازبزرگ وکوچک درگیرآن هستند.  یکی از وظایف مدیریت مالی در  هر کسب وکار نظارت بر محاسبه دقیق حقوق و مزایای پرسنل آن مجموعه می باشد.

 

 

برای محاسبات باید موارد زیر را مورد توجه قرارداد:

  1. حقوق پایه :حقوقی است که به عنوان پایه حقوق کارکنان به آنها پرداخت می شودو سالانه توسط شوراعالی تعیین می گردد.
  2. : مزایایی که علاوه برحقوق پایه به کارکنان پرداخت می گردد.تمامی مزایا قانونی شامل:حق مسکن،عیدی،حق اولاد،پاداش،حق ماموریت و...

حقوق ناخالص کارگر=پایه حقوق +مزایا

  1. کسرکسورات قانونی:

به تمامی کسورات ازجمله بیمه ومالیات گفته می شود.

نرخ مالیات حقوق و دستمزد به صورت سالانه توسط سازمان مرتبط مشخص می شود و با میزان دریافتی کارکنان ارتباط دارد. حق بیمه درمجموع30درصد در نظرگرفته میشودکه 7%توسط کارکنان و23%توسط کارفرمایان(حق بیمه بیکاری و بیمه سهم کارفرما) پرداخت می شود.

حقوق خالص کارگر=کسورات-(مزایا+حقوق پایه)

چه مواردی در حسابداری حقوق و دستمزد گنجانده شده است؟

حسابداران حقوق و دستمزد برای درج دقیق اطلاعات مربوط به دفتر حساب باید مهارت های خود را به کار گیرند. کلیه هزینه ها، بدهی ها و دارایی ها باید برای اهداف مالی و انطباق ثبت شوند. در اینجا لیستی کامل از مواردی که باید هنگام مستند کردن دستمزد کارکنان اضافه کنید وجود دارد:

  • دستمزد، حقوق، پاداش و کمیسیون ناخالص
  • نگهداری مالیات کارمندان
  • نگهداری حقوق، حق بیمه و طرح پس انداز
  • هزینه های حاشیه کارفرمایان

دستمزد، حقوق، پاداش و کمیسیون ناخالص

شما باید تمام درآمدی را که یک کارمند در طول سال مالی کسب کرده است، حساب کنید. این شامل حقوق سالانه، دستمزد اضافی و حقوق اضافه کار (در صورت وجود) است.

نگهداری کارمندان شود.

ارقام مالیاتی که از حقوق کارمندان وصول میشود باید جداگانه ثبت شود.

نگهداری حقوق، حق بیمه و طرح پس انداز در حسابداری حقوق و دستمزد

بسته به مزایایی که یک کارفرما ارائه می دهد ، آنها بخشی از حق بیمه مراقبت های بهداشتی، برنامه پس انداز بازنشستگی یا کمک های سازمان های غیرانتفاعی کارمند را نگه می دارند. از این طریق می توانید نحوه نگهداری بخش هایی از حقوق کارمندان به غیر از اهداف مالیاتی را تقسیم بندی کنید.

هزینه های حاشیه کارفرمایان

حسابداران حقوق و دستمزد باید هزینه کارفرمایان را برای مدیریت مزایای بهداشتی و دندانپزشکی، دادن تعطیلات با حقوق، بازنشستگی و جبران خسارت کارگر در صورت لزوم در نظر بگیرند. تمام اطلاعات جمع آوری شده در اینجا می تواند به شما در تهیه بودجه کمک کند و دریابید که آیا می توانید مزایای ارائه شده به کارمندان را گسترش دهید یا خیر؟

 

همین حالا با ما تماس بگیرید...تماس با ما

دی ان ان